,

Trendy w mediach społecznościowych na rok 2023, na które należy zwrócić uwagę

Media społecznościowe to dziś największy kanał komunikacji. Jest to aktualnie główne narzędzie nie tylko w zakresie komunikacji ze znajomymi czy rodziną, ale przede wszystkim w aspekcie marketingu, bo social media umożliwiają firmom reklamowanie swoich usług w innowacyjny sposób i pozwalają im nawiązywać bliższe relacje z klientami.

Ten kanał marketingu może być wykorzystywany przez firmy z różnych branż. Ma do zaoferowania wiele korzyści zarówno dla tradycyjnych branż, jak i branż innowacyjnych, jak choćby hazard online. Dzięki social mediom wirtualne kasyna, takie jak przykładowo Hitnspin, mogą skutecznie reklamować swoje usługi, a także badać rynek, aby zapewnić graczom to, czego tak naprawdę oczekują w zakresie gier hazardowych online i bonusów oraz promocji.

Choć marketing w mediach społecznościowych ma wiele do zaoferowania, to jednak jest to nie lada wyzwanie, bo zauważalna jest tu dynamiczna rotacja trendów. To sprawia, że reklamowanie się w social mediach wymaga nieustannego śledzenia branży i adaptowania się do najnowszych trendów. Dodając do tego fakt, że zachowania i nawyki konsumentów ulegają ciągłym zmianom oraz to, że nieustannie powstają zupełnie nowe generacje użytkowników, marketing w mediach społecznościowych to coś dla osób o stalowych nerwach.

Aby zatem przygotować jak najbardziej skuteczną strategię marketingową w social mediach, która pozwoli osiągnąć zamierzone cele, trzeba być na bieżąco z aktualnie panującymi trendami. Oto kilka najważniejszych z nich w roku 2023.

Autentyczność marki

Nie da się ukryć, że w roku 2023 kluczowym czynnikiem, który wpływa na sukces firm w social mediach, jest autentyczność marki. Dziś konsumenci mają dostęp do narzędzi, które pozwalają im zweryfikować autentyczność przekazywanych treści. To oznacza, że nawet domieszka nieautentyczności firmy w mediach społecznościowych, może zostać w mgnieniu oka przez nich wykryta. Jeśli do tego dojdzie, social media mogą okazać się dla firmy mieczem obosiecznym zamiast skutecznym narzędziem, co może doprowadzić do efektu odwrotnego od zamierzonego.

Firma, która chce odnieść sukces w mediach społecznościowych, musi być zatem w pełni autentyczna, a co za tym idzie — całkowicie transparentna. Przekazywane konsumentom treści muszą być nie tylko dostosowane do ich potrzeb i wymagań, ale przede wszystkim muszą jasno podkreślić przejrzystość marki. Stawiając na autentyczność, można co prawda stracić pewną grupę klientów, którym nie podoba się dana kwestia, ale za to można budować zaufanie wśród pozostałych odbiorców, co sprawia, że będą oni lojalni marce, co bezpośrednio przyczyni się do jej rozwoju i sukcesu oraz zapewni pozytywny wizerunek w sieci.

Otwartość na nowe serwisy

Bardzo ważnym aspektem w skutecznym social media marketingu jest bycie na bieżąco z platformami, które zyskują popularność. Istotne jest, aby cały czas mieć wiedzę w zakresie nowo powstałych serwisów społecznościowych, na których założenie konta może okazać się dla firmy strzałem w dziesiątkę.

Dlatego w 2023 firmy powinny nieustannie badać rynek pod względem nowych, niszowych platform, które mogą wykazywać potencjał. Przykładowo może pojawić się jakiś mało rozreklamowany portal, który okaże się idealnym miejscem do nawiązania kontaktu z daną, specyficzną grupą odbiorców, bo zwyczajnie wpasowuje się w ich zainteresowania. Firmy muszą zatem mieć cały czas rękę na pulsie, aby nie przegapić żadnej okazji.
Najlepszą strategią w tym zakresie jest bycie elastycznym i patrzenie na nowe serwisy pod kątem możliwości wykorzystania ich potencjału w celu dotarcia do docelowej grupy klientów. To zaś może w dużym stopniu przełożyć się na wyniki i wyprzedzenie konkurencji.

Treści wideo są ważne

Znaczenie treści wideo w zakresie marketingu w social mediach rośnie z roku na roku. Szczególnie dotyczy to bardzo krótkich materiałów, które są konkretne i sprecyzowane. Siłę tego typu treści najdobitniej pokazały najważniejsze dziś serwisy społecznościowe, jeśli chodzi o social media marketing z wykorzystaniem treści wideo, czyli takie platformy i ich funkcjonalności jak:

  • TikTok,
  • Instagram Reels,
  • Insta Story,
  • YouTube Shorts.

Na efektywność reklamowania się w mediach społecznościowych za pomocą treści wideo wskazują też wszelkiego rodzaju badania i raporty, jak np. raport firmy Wyzowl z 2022 roku, który wyraźnie pokazuje, że aż 88% osób twierdzi, że głównym powodem, dlaczego zakupiły dany produkt, jest fakt, że obejrzały o nim film w social mediach, przygotowany przez daną markę.

To wszystko sprawia, że w 2023 roku krótkie, a czasem wręcz bardzo krótkie treści wideo są niewątpliwym priorytetem w zakresie social media marketingu. Dzięki temu można skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, którzy we współczesnym świecie nie mają zbyt wiele czasu na oglądanie długich i monotonnych filmów.

Influencer marketing coraz ważniejszy

Influencer marketing już od dłuższego czasu jest bardzo istotnym elementem strategii marketingowych w mediach społecznościowych. Trend ten nie słabnie, a wręcz rośnie, bo w roku 2023 impakt marketingu z wykorzystaniem influencerów jest jeszcze większy niż dotychczas.

Ten rodzaj marketingu niesie firmom ogrom korzyści, bo współpraca z influencerami otwiera wiele nowych dróg. Przede wszystkim umożliwia dotarcie nie tylko do docelowej grupy odbiorców, ale także do zupełnie nowych osób, które nigdy nie słyszały o marce i w przyszłości mogą stać się jej klientami.

W tym aspekcie konieczne jest strategiczne podejście i zaproponowanie partnerstwa influencerom, którzy są w jakiś sposób powiązani z działalnością marki pod względem prezentowanych na co dzień treści — dzięki temu są bardziej wiarygodni. Warto też rozważyć współpracę z influencerami, którzy być może cieszą się mniejszą popularnością, ale za to ich obserwujący są bardziej zaangażowani w dostarczane przez influencera treści.

Zobacz również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.