,

Skuteczny marketing w branży hazardowej

Marketing jest obecnie bezwzględnym gwarantem sukcesu w praktycznie każdej dziedzinie. Nawet najbardziej rozpoznawalne firmy na świecie muszą wydawać część swojego budżetu na reklamę, bo takie są dzisiejsze prawa rynku — jeśli chcesz się wyróżnić, musisz zaplanować konkretną kampanię reklamową. Nie inaczej jest w sektorze iGamingu. Kasyno online legalne zawsze musi w jakiś sposób zwrócić na siebie uwagę i o ile reklamowanie w klasycznej formie dla gier losowych najczęściej nie wchodzi w grę, to operator musi sięgnąć po inne ciekawe formy przyciągania graczy.

Oto najczęściej stosowane zabiegi marketingowe, które jednocześnie uprzyjemniają korzystanie z usług danego portalu i przyciągają potencjalnie dochodowych graczy.

Bonus powitalny

Lata mijają, a bonus powitalny nadal jest bezwzględnie najsilniejszym zabiegiem marketingowym w sektorze kasyn internetowych. Można to potwierdzić zaledwie kilkoma spostrzeżeniami:

  • Reklama w Internecie lub wspomnienie o kasynie? Pierwsza informacja to wartość bonusu powitalnego.
  • Pierwsza wizyta w kasynie? Pojawi się duży ekran z przedstawieniem oferty powitalnej.
  • Jeszcze się nie zarejestrowałeś? Kasyno zadba o to, żebyś na każdym kroku mógł zobaczyć jego bonus na start.

Promocja powitalna to najczęściej solidny zastrzyk gotówki w formie bonusu. Gracz może liczyć nawet na kilka tysięcy złotych dodatku, ale tylko jeżeli zdeponuje odpowiednio wysoką kwotę. Zasada jest bardzo prosta — im więcej ktoś wpłaci, tym wyższy bonus otrzyma, ponieważ kwota premii jest obliczana na postawie procentu od depozytu. Najczęściej można liczyć na 100% przelicznik, więc jeżeli ktoś na przykład wpłaci 100 zł, to otrzyma kolejne 100 zł w formie bonusu.

Warto tutaj jednak zaznaczyć, że bonus zawsze jest obłożony solidnym warunkiem obrotu, więc nie ma mowy o łatwym spieniężeniu dodatku. Obrót najczęściej wynosi 30-krotność otrzymanej kwoty.

Bonus za rejestrację

Drugi najpopularniejszy bonus, który przyciąga graczy do rejestracji w kasynie, to bonus za rejestrację. Jak skusić Polaka, żeby założył konto? Wystarczy zaoferować mu coś całkowicie darmowego. Promocje tego typu są znacznie mniejsze od wyżej wspomnianej oferty depozytowej, ale mimo wszystko trudno przejść obojętnie obok oferty, która przyznaje 50 zł bez depozytu, prawda?

Jaki jest haczyk tej oferty? Są nawet dwa, ale trzeba powiedzieć to sobie wprost — są niczym w porównaniu do tego, że gracz otrzymuje realną szansę na wygraną bez wymogu realizacji wpłaty.

  1. Warunek rejestracji i często także weryfikacji konta (e-mail/SMS).
  2. Warunek obrotu — najczęściej taki sam (30X) albo trochę wyższy w porównaniu do standardowej oferty powitalnej.

Oczywiście zdarzają się także znacznie przystępniejsze oferty bez depozytu. Najlepsze kasyna internetowe mogą pozwolić sobie nawet na oferowanie niewielkiego bonusu bez depozytu z zaledwie kilkukrotnym warunkiem obrotu i to jest już realna szansa na wygraną czegoś z niczego.

Newsletter

Rejestrując konto w kasynie, gracz może zaznaczyć zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. To wszelkiego rodzaju wiadomości e-mail, którymi kasyno będzie zasypywać skrzynkę odbiorczą tylko po to, żeby gracz o nim nie zapomniał. Z jednej strony to solidny zastrzyk informacji o wszystkich potencjalnie atrakcyjnych ofertach, jakie pojawią się w kasynie, a z drugiej sposób na zwrócenie uwagi potencjalnego gracza.

Mało kto decyduje się na anulowanie subskrypcji newslettera i nawet po długim czasie, nieobecności w kasynie, nadal otrzymuje wiadomości z ofertami, jakie na niego czekają po powrocie. Co ciekawe, operatorzy kasyn często w ten sposób rozdają ekskluzywne oferty, które nie trafiają do ogólnej zakładki promocje. W końcu, jeśli gracz, mimo że może z nich korzystać, nadal nie wraca do gry, to znaczy, że trzeba zaproponować mu coś innego.

W ten oto sposób gracz regularnie otrzymuje reklamy, które mają za zadanie zachęcić go do dalszej gry w kasynie.

Ekskluzywne oferty dla nieaktywnych graczy

Każdy w końcu dochodzi do momentu, w którym decyduje się na przerwę lub całkowite zaprzestanie gry w kasynie. Operatorzy kasyn często mają przygotowane specjalne kampanie reklamowe dla takich graczy. System oblicza, czy ktoś jest nieaktywny i po upłynięciu konkretnego czasu wysyła do niego informację, że jeżeli wróci, to czeka na niego niezwykle atrakcyjna oferta. Może to być bardzo dobry turniej, wyzwanie, bonus bez depozytu, czy pakiet darmowych spinów, czyli wszystko to, co może spodobać się potencjalnemu graczowi w kasynie.

Informacja jest przesyłana w postaci standardowej wiadomości marketingowej w formie newslettera, więc jeśli ktoś skorzystał ze swojej aktywnej skrzynki e-mail, to z pewnością taka informacja mu nie umknie.

Promocja z okazji urodzin

Kolejnym formatem oferty bonusowej, która ma za zadanie sprowadzić/utrzymać graczy w kasynie, jest coraz częściej stosowana oferta urodzinowa. Promocja została opracowana w bardzo sprytny sposób. Z jednej strony jest przyjemnym dodatkiem z okazji urodzin (datę każdy podaje podczas rejestracji), a z drugiej sposobem na utrzymanie gracza w kasynie.

Komuś już nudzi się gra, ale zbliżają się jego urodziny? Poczeka, odbierze bonus, a przy okazji może zrealizuje wpłatę i zostanie na dłużej. Za miesiąc zbliżają się urodziny, ale kolejny poziom programu lojalnościowego oferuje zwiększenie kwoty o 20%? Należy zwiększyć aktywność i zdążyć z awansem na czas. Gracz nie logował się od kilku miesięcy? Kasyno przyśle mu wiadomość, że jego bonus urodzinowy na niego czeka.

Nikodem Potocki
Nikodem Potockihttps://www.facebook.com/red.nikodem.potocki/
Absolwent informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizujący się w Big Data. Moja pasja to sport, w szczególności piłka nożna, siatkówka i MMA. Z wyboru kibic Atalanty Bergamo i Warty Poznań. Dążę do tego, by moje teksty łączyły sferę zawodową i zainteresowania.

Zobacz również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.